Dexigner News – خبرنامه هفتگی دیزاین – شماره 8
این Dexigner News – خبرنامه هفتگی دیزاین – شماره 8 است.
Dexigner News خبرنامه ای هفتگی در حوزه دیزاین است که شامل بهترین مقالات، فیلم های آموزشی و معرفی ابزارهایی است که در حوزه دیزاین و به خصوص طراحی رابط و تجربه کاربری ( UI/UX ) یا طراحی محصول هر هفته پنج شنبهها ارسال می شود.
به این خبرنامه بپیوندید تا بهترین لینک های مرتبط با دیزاین را در ایمیل خود دریافت کنید.
چطور خود را یک طراح غیر قابل جایگزین کنیم؟
در این مقاله به این می پردازد که اگر شما در شرکت یا تیمی کار میکنید چطور غیرقابل جایگزین باشید.
این مقاله را که خواندم به یا دنکات مربوط به کتاب “لینچپین” یا Linchpin افتادم که دقیقا در آن هم به نکاتی در مورد همین سیستم غیر قابل جایگزین بودن اشاره می کند.
در کتاب لینچپین ست گودین به این اشاره می کند که دولت ها می آیند و اکثر مردمانشان را در مدرسه ها طوری آموزش می دهند که به عنوان مهره ای در یک ماشین بزرگ (کارهای دولتی و کارخانجات) تا جای ممکن کار کند.
با این وجود در ادامه بیان می کند که اگر شما و کار شما اینقدر ارزشمند باشد که کسی نتواند شما را جایگزین کند و یا اینکه هزینه گزافی برای اینکار باید بپردازد، شما به مانند یک پین سگدست هست که اگر آن را از انجینی حذف کنیم دیگر آن انجین نمی تواند کار کند.
پیشنهاد می دهم علاوه برا خواندن این مقاله و مواردی که بیان کرده، کتاب لینچپین را نیز مطالعه کنید (با عضویت در کانال تلگرامم و جستجوی نام انگلیسی آن می توانید بهش دسترسی داشته باشید)
به جای استفاده ی تنها از پرسشنامهها در طراحی UX، کاربران را مشاهده کنید.
این مطلب به بیان آن می پردازد که استفاده بیش از حد طراحان تجربه کاربری از روشی مثل پرسشنامه باعث بایاس خیلی زیاد در مورد اطلاعات دریافتی می شود.
ویژگی هایی مثل سوال درست نپرسیدن و یا سوال اشتباه پرسیدن در پرسشنامه، + ندیدن چهره کاربران باعث می شود که آنها هر طور که بخواهند به پرسشنامه ها جواب دهند. در صورتی که اگر در تست کاربرد پذیری در کنارشان باشیم و در هنگام تست سناریو های مختلف چهره، حالت های بدن و مشکلاتی که در لحظه با تست سرویس شما دارند را مشاهده می کنید و خیلی بهتر می توانید مشکلات کاربران را حل کنید.
10 ترفند کاربردی در فیگما
اگر میخواهید بعضی روندهای طراحی را در فیگما سریعتر انجام بدید، بهتره که دائما با ترفند ها و پلاگین های مختلفی که برای آن توسعه داده می شود نیز آشنا شوید.
در این مقاله به 10 ترفند و پلاگین کاربردی فیگما می پردازد
- معرفی پلاگین Breakpoint برای طراحی ریسپانسیو
- پاک کردن بک گراند فقط با یک کلیک در فیگما
- طراحی حالت ایزومتریک با یک کلیک در Figma
- و…
همچنین شما می توانید دو فیلم آموزشی زیر که در آن به معرفی و نحوه ی کار پلاگین های خیلی کاربردی فیگما می پردازم را مشاهده کنید
5 پلاگین فوق العاده کاربردی Figma 2021 – قسمت اول (یوتیوب)
تفکر طراحی یا Design Thinking چیست و چطور در طراحی UI/UX از آن استفاده کنیم؟ (یوتیوب)
در این آموزش به معرفی و نحوه استفاده از روش تفکر طراحی یا Design Thinking می پردازم.
تفکر طراحی یک روش غیر خطی 5 مرحله ای است که شما می توانید با استفاده از آن انواع مشکلات طراحی UI/UX ، مشکلات شغلی و تجاری و حتی مشکلات شخصی خود را حل کنید.
این 5 مرحله شامل:
1- همدلی یا Empathy
2- تعریف مسئله یا Define
3- ایده یابی یا Ideate
4- نمونه اولیه یا Prototype
5- تست یا Test
توضیحات مربوط به این 5 مرحله را در فیلم آموزشی ببینید.
علاوه بر مثالی که نحوه استفاده از روش تفکر طراحی در طراحی دیجیتال و به خصوص طراحی UI/UX می زنم، در ادامه مثالی از نحوه ی استفاده از روش Design Thinking در حل مشکلات غیر دیجیتالی نیز بیان می کنم.
این Dexigner News – خبرنامه هفتگی دیزاین – شماره 8 بود.
برای عضویت در خبرنامه هفتگی دیزاین و دریافت شماره های بعدی این خبرنامه در ایمیل خود می توانید از طریق فرم زیر عضو شوید.
[newsletter-pack newsletter=”8661″ style=”default” si_style=”default” title=”” show_title=”0″ icon=”” heading_color=”” heading_style=”default” title_link=”” custom-css-class=”” custom-id=””][/newsletter-pack]
مطالعه شماره های قبلی خبرنامه هفتگی دیزاین:
Dexigner News – خبرنامه دیزاین شماره 7
خبرنامه هفتگی دیزاین – شماره 6
Dexigner News – خبرنامه هفتگی دیزاین – اولین هفته ماه – شماره 5
Dexigner News – خبرنامه هفتگی دیزاین – شماره 4
خبرنامه هفتگی دیزاین – سومین هفته ماه – شماره 3
Dexigner News – خبرنامه هفتگی دیزاین – دومین هفته ماه – شماره 2
خبرنامه هفتگی دیزاین – اولین هفته ماه – شماره 1
Dexigner News – خبرنامه هفتگی دیزاین – چهارمین هفته ماه – شماره 0