این خبرنامه Dexigner News #15 – خبرنامه هفتگی دیزاین – شماره 15 در سومین هفته ماه است.
Dexigner News خبرنامه ای هفتگی در حوزه دیزاین است که شامل بهترین مقالات، فیلم های آموزشی و معرفی ابزارهایی است که در حوزه دیزاین و به خصوص طراحی رابط و تجربه کاربری ( UI/UX ) یا طراحی محصول هر هفته پنج شنبهها ارسال می شود.
به این خبرنامه بپیوندید تا بهترین لینک های مرتبط با دیزاین را در ایمیل خود دریافت کنید.
محتوای Dexigner News #15 – خبرنامه هفتگی دیزاین
اهمیت یادگیری موضوعات پیچیده در طراحی UX
در زمان هایی که شما دارید روی یک موضوع پیچیده تحقیقات کاربری انجام می دهید، این کار ممکن هست که به آهستگی پیش برود.
و یا اینکه در طول جلسه تحقیق کاربری شما به یکباره متوجه می شوید که هیچ چیز از صحبت ها و کارهای کاربر را متوجه نمی شوید!
این موضوع در حوزه های عمومی تر خیلی کم اتفاق می افتد؛ مواردی مثل فروشگاه اینترنتی، بانکداری و یا رزور بلیط سفر. با این وجود در موضوعات تخصصی تر شما ممکن هست ساعت ها به حرف ها و کارهای کاربر نگاه کنید تا کمی متوجه شوید که در مورد چه موضوعی دارد صحبت می کند. در نتیجه در این حوزه ها یعنی فیلد های تخصصی از قبیل پزشکی، مدیران مالی، حسابداران و دانشمندان شما ممکن است چندین جلسه مصاحبه و صحبت با کاربران را برگزار کنید.
این مطلب در مورد این است که چطور سریع موضوعات پیچیده و تخصصی را سریع یاد بگیرید.
آموزش تئوری رنگ ها در طراحی رابط کاربری و گرافیک – صفر تا صد – قسمت اول
در یک سری ویدیو دنباله دار من به همه قوانین و اصطلاحات مربوط به رنگ ها در دیزاین می پردازم ( طراحی رابط کاربری UI – طراحی گرافیک و صفحه آرایی ) و با همدیگر نمونه های کاربردی از هر حوزه را بررسی و نکاتی در مورد آن ها به شما آموزش می دهم.
در آخر این سری از ویدیو ها شما براحتی می توانید رنگ ها را در طراحی رابط کاربری – طراحی گرافیک و یا صفحه آرایی تان به کار ببرید و از آن ها بدرستی استفاده کنید تا بتوانید طرح های جذاب را به مشتریان یا کاربران خود ارائه کنید.
در این قسمت به اصطلاحاتی چون Hue ، Chroma ، Value یا Brightness ، Key و Contrast ، Tint ، Shade ، Tone و معانی رنگ ها از جمله رنگ های اصلی و فرعی پر استفاده چون قرمز ، سبز ، آبی ، بنفش ، زرد و نارنجی می پردازم.
در نهایت با مثال های گوناگون در حوزه های مختلف از جمله طراحی رابط کاربری وبسایت ، طراحی اپلیکیشن موبایل ، طراحی لباس ، طراحی و صفحه آرایی مجله و در نهایت تصویر سازی به شما نحوه کارکرد هر کدام از رنگ ها را نشان خواهم داد.
محتوای این فیلم آموزشی تئوری رنگ ها شامل:
- 00:27 | اهمیت شناخت رنگ ها در دیزاین
- 01:42 | Hue چیست؟
- 02:12 | Chroma یا کروما در رنگ ها چیست؟
- 02:27 | Tint یا تینت در رنگها چیست؟
- 02:32 | Shade یا شید در رنگها چیست؟
- 02:37 | Tone یا تن رنگ چیست؟
- 02:41 | نحوه استفاده از Tint , Shade , Tone در طراحی رابط کاربری
- 03:16 | Saturation در رنگ ها چیست؟
- 03:27 | Value یا Brightness در رنگها چیست؟
- 03:52 | تاثیر Hue و Value یا Brightness بر روی همدیگر
- 04:47 | معرفی رنگ های اصلی یا اولیه
- 04:56 | معرفی رنگ های ثانویه
- 05:17 | تعریف رنگ های دسته سوم
- 05:30 | پیدا کردن رنگ های مکمل
- 06:13 | رنگ های گرم و سرد
- 07:34 | معرفی فضاهای رنگی
- 07:49 | معرفی فضای رنگی RGB
- 08:02 | معرفی فضای رنگی CMYK
- 08:40 | رنگ های Subtractive
- 08:54 | رنگ های Additive
- 09:03 | تفاوت رنگ های RGB و CMYK
- 10:14 | Key و Contrast در رنگ ها – کنتراست
- 13:24 | ویژگی ها و مثال های رنگ قرمز
- 15:33 | ویژگی ها و مثال های رنگ آبی
- 17:27 | ویژگی ها و مثال های رنگ سبز
- 18:34 | ویژگی ها و مثال های رنگ زرد
- 19:51 | ویژگی ها و مثال های رنگ بنفش
- 20:48 | ویژگی ها و مثال های رنگ نارنجی
- 21:52 | نکته ی مهم در استفاده از رنگ ها در فرهنگ های مختلف
چطور یک Omni-Search برای ایجاد یک UX بهتر طراحی کنیم؟
همه ی ما با جستجو آشنا هستیم و حداقل یکبار از فیلد های جستجو استفاده کرده ایم (گوگل یا جستجو در دیجیکالا).
فرض کنید که شما به دنبال یک موزیک در اسپاتیفای هستید که معمولا هر موزیک شامل نام خواننده و نام آلبوم نیز می شود.
در این صورت زمانی که شما در اسپاتیفای کلمه ای را در فیلد جستجو وارد می کنید نه تنها نتیجه شامل ترک هایی با آن نام است بلکه آلبوم ها، پادکست ها و حتی خوانندگانی که شامل آن کلمه نیز می شوند را نیز در بر می گیرد.
این فیلد جستجو که نتیایج مختلف را جمع آوری و به شما به یکباره ارائه می دهد Omni-Search نام دارد. از دیگر سرویس های بزرگی که از این نوع فیلد جستجو استفاده می کنند می توان به گوگل و فیسبوک نیز اشاره کرد.
Omni-Search یکی از ویژگی هایی است که به بطور کلی می تواند تجربه کاربری یک محصول را تغییر دهد.
حال در این مطلب یاد می گیرید که چطور یک Omni-Search مناسب و با تجربه کاربری خوب برای محصول خود طراحی کنید
تجربه کاربری شبکه های اجتماعی
شرکت ها باید مطمئن باشند که محتوای شبکه های اجتماعی آن ها مرتبط، در زمان مناسب و با نوشتاری عالی است.
وقتی که کاربران در پلتفرم های اجتماعی هستند، اولویت آن ها به ندرت محتوای شماست و به همین دلیل محتوای شما باید بسیار خوب طراحی شده باشد تا بتواند توجه کاربران را جلب و نگه دارد.
این مطلب با توجه به سه بار تحقیقات بر روی 96 کاربر در طول 11 سال انجام شده است و در نتیجه می خواهیم نکاتی را به شما که تولید کننده ی محتوا هستید بگوییم که چطور بتوانید کاربران را جذب محتوای خود کنید و آنها را فراری ندهید.
7 روش کراپ عکس در طراحی گرافیک و صفحه آرایی
- 00:50 | کراپ کردن تصویر چیست؟ – Crop
- 01:00 | کراپ اول – Hard Crop
- 02:40 | کراپ دوم – Soft Crop
- 04:54 | کراپ سوم – Split Crop
- 06:10 | کراپ چهارم – Stick out Crop
- 08:34 | کراپ پنجم – Knock out Crop
- 09:40 | کراپ ششم – False Crop
- 10:10 | کراپ هفتم – Shape Crop
می باشد که هر کدام از این موارد را با توضیح کاربردی و مثالی از آن به شما نشان خواهم داد.
این خبرنامه Dexigner News #15 – خبرنامه هفتگی دیزاین – شماره 15 در سومین هفته ماه بود.
برای عضویت در خبرنامه هفتگی دیزاین و دریافت شماره های بعدی این خبرنامه در ایمیل خود می توانید از طریق فرم زیر عضو شوید.
[newsletter-pack newsletter=”8661″ style=”default” si_style=”default” title=”” show_title=”0″ icon=”” heading_color=”” heading_style=”default” title_link=”” custom-css-class=”” custom-id=””][/newsletter-pack]
مطالعه شماره های قبلی خبرنامه هفتگی دیزاین:
Dexigner News – خبرنامه هفتگی دیزاین – شماره 12
Dexigner News – خبرنامه هفتگی دیزاین – شماره 10
Dexigner News – خبرنامه هفتگی دیزاین – شماره 8
Dexigner News – خبرنامه دیزاین شماره 7
خبرنامه هفتگی دیزاین – شماره 6
Dexigner News – خبرنامه هفتگی دیزاین – اولین هفته ماه – شماره 5
Dexigner News – خبرنامه هفتگی دیزاین – شماره 4
خبرنامه هفتگی دیزاین – سومین هفته ماه – شماره 3
Dexigner News – خبرنامه هفتگی دیزاین – دومین هفته ماه – شماره 2
خبرنامه هفتگی دیزاین – اولین هفته ماه – شماره 1
Dexigner News – خبرنامه هفتگی دیزاین – چهارمین هفته ماه – شماره 0