Dexigner News #21 – خبرنامه هفتگی دیزاین

Dexigner News #21 - خبرنامه هفتگی دیزاین
Dexigner News #21 – خبرنامه هفتگی دیزاین

این خبرنامه Dexigner News #21 – خبرنامه هفتگی دیزاین – شماره 21 در اولین هفته ماه است.

Dexigner News خبرنامه ‌ای هفتگی در حوزه دیزاین است که شامل بهترین مقالات، فیلم های آموزشی و معرفی ابزارهایی است که در حوزه دیزاین و به خصوص طراحی رابط و تجربه کاربری ( UI/UX ) یا طراحی محصول هر هفته پنج شنبه‌ها ارسال می شود.

به این خبرنامه بپیوندید تا بهترین لینک های مرتبط با دیزاین را در ایمیل خود دریافت کنید.

 

محتوای Dexigner News #21 – خبرنامه هفتگی دیزاین

 

پاسخ به سوالات متداول در حوزه تحقیقات کاربر

در خبرنامه و مقالاتی که قبلا روی وبلاگم منتشر کردم به سوالات مختلفی که ممکن است برای شما در حوزه ی تحقیقات کاربری پیش بیاید، جواب دادم.

با این وجود در این مطلب شما به جواب سوالات متداولی که در حوزه تحقیقات کاربری یا user research وجود دارد بصورت یکجا دسترسی پیدا می کنید.

از جمله سوالاتی که در این مطلب به آن پرداخته می شود:

  1. چطور تصمیم بگیرم که در تحقیقات کاربری به چه چیزهایی نیاز دارم؟
  2. از چه کسی باید فیدبک محصول را دریافت کنم؟
  3. به چند نفر برای مصاحبه در تحقیقات کاربری نیاز است؟ (در خبرنامه های قبلی که در آخرین همین مطلب هم قرار دارد، مطلب کاملی از nngroup این موضوع را بررسی کرده است)
  4. پروتوتایپ من باید در چه سطحی از جزئیات باشد؟ High Fidelity یا Low Fidelity؟
  5. تا چه اندازه باید تحقیق کنم؟ تا کی باید تحقیقات رو ادامه بدم؟
  6. چطور باید نتایج تحقیقات رو با اعضای تیم به اشتراک بگذارم؟

 

Contrast Ratios و A-level ها در دسترسی پذیری چیست؟
Contrast Ratios و A-level ها در دسترسی پذیری چیست؟

Contrast Ratio و A-level ها در دسترسی پذیری چیست؟

در این مطلب مباحث نسبت های کنتراست یا Contrast Ratios را که شما در مباحث مربوط به دسترسی پذیری یا Accessibility دیده اید را کامل شرح می دهد.

بصورت کلی 3 سطح دسترسی پذیری وجود دارد

  1. A با نسبت کنتراست 3:1
  2. AA با نسبت کنتراست 4.5:1
  3. AAA با نسبت کنتراست 7:1

این نسبت ها و این A-levels ها در هر جایی که شما بخواهید دسترسی پذیری را چک کنید کاربرد دارد و در واقع یک استاندارد است. مثلا چه شما بخواهید نسبت کنتراست رنگ یک شکل را (مثل مربع آبی) در روی بک گراندش (پس زمینه قرمز) بسنجید و یا اینکه میخواهید سایز و وزن یک فونت و بصورت کلی تر یک Text را محاسبه کنید، در نهایت نتیجه در یکی از این 3 level قرار می گیرد.

در مطالب و فیلم های آموزشی قبل هم سرویس ها و پلاگین های مختلفی برای تست راحت Accessibility معرفی کرده بودم که می توانید با جستجو در وبلاگ به آنها نیز دسترسی داشته باشید.

 

 

اهمیت UX Writing
اهمیت UX Writing

اهمیت UX Writing

UX Writing پروسه ی ساخت متن برای رابط کاربری است که کاربر بتواند با آن تعامل برقرار کند. ارتباط مهمترین مشخصه ی وجود UX Writing است.

یک مثال از UX Writing را شما در پیام های تایید اقدامی خاص دیده اید، به عنوان مثال “آیا می خواهید خرید خود را نهایی کنید؟“.

حال در این مطلب به اهمیت استفاده از UX Writing در پروسه ی دیزاین تجربه کاربر می پردازد که از جمله آن می توان موارد زیر را نام برد:

  1. همدلی و داد حس آشنایی به کاربران
  2. اضافه کردن حس انسانی به سرویس
  3. ارتباط درست و ایجاد یک تعامل مناسب با کاربر

در ادامه چندین نکته برای بهبود UX Writing را ذکر می کند که شامل:

  1. از زبان محاوره استفاده کنید
  2. به کاربر با متن اطلاع بدهید / نشان بدهید که سیستم در حال چه کاری است
  3. محتوای قابل اسکن ایجاد کنید (مثلا با ایجاد هدینگ و بخش بندی کردن یک متن بلند یا استفاده از ساختاری مثل F-Shape)
  4. با UX کپی هویت برند خود را نیز به کاربر نشان بدهید.

 

 

 

آموزش فیگما جم - وایت برد برای انواع کارهای دیزاین و تیمی از FigJam
آموزش فیگما جم – وایت برد برای انواع کارهای دیزاین و تیمی از FigJam

آموزش فیگما جم – وایت برد برای انواع کارهای دیزاین از FigJam

در این آموزش فیگما قصد دارم سرویس جدید آن را یعنی فیگما جم – FigJam را به شما معرفی و نحوه کار با آن را به شما آموزش دهم.

فیگما جم یا Figma Jam یا فیگ جم را مثل یک وایت برد خیلی بزرگ در نظر بگیرید که با آن می توانید کارهای مختلفی مثل ساخت یوزر فلو، وایرفریم، ساخت طرح پیشنهادی، کارت سورتینگ و موارد مختلف و زیاد دیگری را انجام دهید.

یا اینکه نیاز دارید طرحی که در بخش دیزاین فیگما طراحی کردید رو اعضای تیم و کارفرما روی آن نظر بدهند، در نتیجه خیلی راحت آن را وارد فیگ جم می کنید و آنجا با ابزارهایی که وجود دارد براحتی به شما فیدبک می دهند.

شما با استفاده از فیگما جم و ترکیب آن با خود فیگما می توانید هر نیازی که داشته باشید که می تواند دیزاین UI باشد یا UX ، کشیدن وایرفریم یا brainstorming و موارد دیگر را در همان فیگما انجام بدید.

محتوای آموزش فیگجم ‌FigJam از Figma:

  1. 00:26 | فیگجم یا فیگما جم چیست؟
  2. 00:34 | کاربرد FigJam چیست؟
  3. 01:20 | نحوه ایجاد پروژه فیگجم در فیگما
  4. 02:28 | دسترسی به قالب های آماده FigJam
  5. 03:16 | کار با Sticky Note ها در فیگما جم
  6. 04:30 | ساخت انواع شکل و یوزرفلو در FigJam
  7. 06:58 | مثالی از کار با اعضای تیم در فیگما جم
  8. 07:30 | کار با Library و کامپوننت ها در FigJam
  9. 07:42 | کاربرد Stamp در فیگ جم
  10. 08:42 | کار با تصاویر در FigJam
  11. 09:24 | نحوه کاربرد بخش دیزاین فیگما و فیگ جم
  12. 10:59 | نحوه اعمال محدودیت در تغییرات در FigJam
  13. 11:34 | ارسال نظر لحظه ای در فیگما جم
  14. 12:20 | ویژگی تاریخچه برای بازگردانی تغییرات انجام شده در FigJam

 

 

این خبرنامه Dexigner News #20 – خبرنامه هفتگی دیزاین – شماره 20 در چهارمین هفته ماه بود.

برای عضویت در خبرنامه هفتگی دیزاین و دریافت شماره های بعدی این خبرنامه در ایمیل خود می توانید از طریق فرم زیر عضو شوید.

[newsletter-pack newsletter=”8661″ style=”default” si_style=”default” title=”” show_title=”0″ icon=”” heading_color=”” heading_style=”default” title_link=”” custom-css-class=”” custom-id=””][/newsletter-pack]

 

مطالعه شماره های قبلی خبرنامه هفتگی دیزاین:

Dexigner News – خبرنامه هفتگی دیزاین – شماره 20

Dexigner News – شماره 19

Dexigner News – خبرنامه هفتگی دیزاین – شماره 18

Dexigner News – شماره 17

Dexigner News – خبرنامه هفتگی دیزاین – شماره 16

Dexigner News – شماره 15

Dexigner News – خبرنامه هفتگی دیزاین – شماره 14

Dexigner News – شماره 13

Dexigner News – خبرنامه هفتگی دیزاین – شماره 12

Dexigner News – شماره 11

Dexigner News – خبرنامه هفتگی دیزاین – شماره 10

Dexigner News – شماره 9

Dexigner News – خبرنامه هفتگی دیزاین – شماره 8

Dexigner News – خبرنامه دیزاین شماره 7

خبرنامه هفتگی دیزاین – شماره 6

Dexigner News – خبرنامه هفتگی دیزاین – اولین هفته ماه – شماره 5

Dexigner News – خبرنامه هفتگی دیزاین – شماره 4

خبرنامه هفتگی دیزاین – سومین هفته ماه – شماره 3

Dexigner News – خبرنامه هفتگی دیزاین – دومین هفته ماه – شماره 2

خبرنامه هفتگی دیزاین – اولین هفته ماه – شماره 1

Dexigner News – خبرنامه هفتگی دیزاین – چهارمین هفته ماه – شماره 0

 

حسین محمودی
حسین محمودی

حسین محمودی هستم، طراح محصول و UI/UX، طراح گرافیکی، صفحه آراء.
تصمیم گرفتم مطالبی در زمینه های مختلفی که بهشون علاقه دارم رو در اینجا قرار بدم که از جمله میشه به طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری (UI/UX)، طراحی گرافیک و صفحه آرایی اشاره کرد.

مقاله‌ها: 242

پاسخی بگذارید