Dexigner News #19 – خبرنامه هفتگی دیزاین

Dexigner News #19 - خبرنامه هفتگی دیزاین
Dexigner News #19 – خبرنامه هفتگی دیزاین

این خبرنامه Dexigner News #19 – خبرنامه هفتگی دیزاین – شماره 19 در سومین هفته ماه است.

Dexigner News خبرنامه ‌ای هفتگی در حوزه دیزاین است که شامل بهترین مقالات، فیلم های آموزشی و معرفی ابزارهایی است که در حوزه دیزاین و به خصوص طراحی رابط و تجربه کاربری ( UI/UX ) یا طراحی محصول هر هفته پنج شنبه‌ها ارسال می شود.

به این خبرنامه بپیوندید تا بهترین لینک های مرتبط با دیزاین را در ایمیل خود دریافت کنید.

 

محتوای Dexigner News #19 – خبرنامه هفتگی دیزاین

 

تست سریع کاربردپذیری در 30 دقیقه
تست سریع کاربردپذیری در 30 دقیقه

تست سریع کاربردپذیری در 30 دقیقه

این خیلی معمول هست که تست کاربردپذیری که یکی از مراحل مهم طراحی UX یا تجربه کاربری است را به دلایل مختلف از جمله رسیدن به Deadline یا کمبود بودجه به عقب بیاندازید و یا اینکه کلا آن را انجام ندهید. در این مطلب یک راه سریع و موثر برای تست کاربرد پذیری به شما آموزش داده می شود.

تست کاربرد پذیری روشی است که به وسیله آن شما بخش ها و کارکرد های مختلف سرویس خود را که می تواند وبسایت، اپلیکیشن و یا هر نوع محصول دیجیتالی دیگر باشد را تست کنید تا کاربران مدنظرتان یک سری کارها یا task ها را انجام دهند.

کاربران معمولا توسط محققان تجربه کاربر تحت نظر قرار می گیرند تا بتوان اشکالات سرویس مورد نظر را در لحظه و با عکس العمل های کاربر متوجه شد.

بصورت خلاصه تست کاربرد پذیری به ما (طراحان) کمک می کند تا متوجه بشویم که آیا چیزی که در حال ساخت آن هستیم کار می کند یا نه و بصورت کلی تر آیا ارزش ساخت دارد یا خیر.

در واقع این مطلب تاکید نمی کند که شما از این روش همیشه استفاده کنید و در واقع پیشنهاد می دهد به جای اینکه شما تست کاربردپذیری را کلا انجام ندهید، می توانید یک تست سریع 30 دقیقه ای انجام بدهید.

نتیجه آنکه در همان تست سریع هم تعداد زیادی مشکلات و باگ ها دیده می شوند که شما می توانید آن ها را بررسی و حل کنید.

 

دانلود یوآی کیت اپلیکیشن سفارش و تحویل غذا
دانلود یوآی کیت اپلیکیشن سفارش و تحویل غذا

دانلود یوآی کیت اپلیکیشن سفارش و تحویل غذا

UI Kit ها شامل صفحاتی طراحی شده یک سرویس یا اپلیکیشن می باشد که شما می توانید از آن ها برای ساخت یک پروژه واقعی استفاده کنید و یا اینکه می توانید از بخشی از UI Kit در پروژه خود استفاده کنید تا سرعت دیزاین خود را افزایش دهید.

این یو آی کیت شامل 84 صفحه اپلیکیشن سفارش غذا در دو حالت روشن و تاریک است که شما به راحتی می توانید با وارد کردن ایمیل خود در قسمت پایین، لینک دانلود آن را در ایمیل خود دریافت کنید.

 

 

 

بهترین تعداد شرکت کننده در تست های کاربرد پذیری

بر خلاف مطلب قبل شما در این مقاله می خواهید تست کاربرد پذیری را بصورت کامل انجام دهید.

حال تعداد دقیق تست کمی کاربرد پذیری یا quantitative usability testing می تواند رنج های مختلفی را بگیرید. معمولا تعداد ی که پیشنهاد می شود رنجی بین 20، 30، 40 و بیشتر است.

اما واقعا چه تعداد شرکت کننده در تست کاربرد پذیری مورد نیاز است؟ اگر این تعداد کم باشد، نتایج شما ممکن است غیر قابل اطمینان باشد و اگر تعداد خیلی زیاد باشد، شما دارید پول و سرمایه خود را هدر می دهید.

در بیشتر مواقع پیشنهاد می شود که تعداد شرکت کنندگان در تست کاربرد پذیری 40 نفر باشد و اگر می خواهید بدانید که چرا باید 40 نفر را در تست کاربرد پذیری شرکت دهید تا انتهای این مطلب را مطالعه کنید.

در واقع اگر شما نیاز دارید که سه شرط زیر برای تست شما برقرار باشد باید 40 شرکت کننده داشته باشید:

  1. شما می خواهید یک معیار کمی را تست کنید مثل نرخ موفقیت یا نرخ تبدیل
  2.  حاشیه خطا را 15% در نظر گرفتید و می خواهید مثلا نرخ تبدیل یا موفقیت در بررسی هایتان درست و به دور از خطا باشد.
  3. هدفتان این است که کمترین ریسک را در پیشگویی نتایج داشته باشید و در واقع پیش بینی هایتان درست باشد.

 

 

آموزش جامع ساخت پروتوتایپ در فیگما و Multiple Flows
آموزش جامع ساخت پروتوتایپ در فیگما و Multiple Flows

آموزش جامع ساخت پروتوتایپ در فیگما و Multiple Flows

در این آموزش قصد دارم نحوه ساخت پروتوتایپ در فیگما رو از صفر و بصورت جامع به شما آموزش دهم.

پروتوتایپ مثل یک روح هست که شما اون در قالب وایرفریم یا طرح یو ای خودتون می دمید تا اون طرح زنده بشه. در واقع شما با پروتوتایپ می آید اینتراکشن ها یا حرکت های تعاملی مختلفی به طرحتون اضافه می کنید.

در نتیجه به عنوان مثال زمانی که کاربر بر روی یک دکمه کلیک کرد وارد صفحه دیگه بشود و یا اینکه اگر بخش به خصوصی از صفحه را درگ کرد، به صفحه دوم آنبوردینگی که طراحی کردید منتقل بشه و حرکات و اینتر اکشن های مختلف دیگه ای که در این ابزار وجود دارد.

شما هم از پروتوتایپ در طراحی یوای و هم در طراحی یوایکس برای اهداف مختلف استفاده می کنید. به عنوان مثال یک طراح یوایکس می تونه با ساخت پروتوتایپ وایرفریمی که ایجاد کرده، نحوه ی تعامل کاربر با بخشی از اپلیکیشن رو نشون بده.

همچنین در این آموزش به ویژگی جدید multiple flow در فیگما نیز می پردازم و در آخر این آموزش پیشنهاد ویژه ای برای شما دارم، پس تا آخر این آموزش با من همراه باشید.

 

درآموزش جامع ساخت پروتوتایپ در فیگما و Multiple Flows چه مواردی بررسی می شود؟

محتوای آموزش ساخت پروتوتایپ در فیگما – Figma:

  1. 00:42 | پروتوتایپ یا Prototype چیست؟
  2. 01:12 | مثالی از کاربرد پروتوتایپ در طراحی UI/UX
  3. 01:49 | نحوه استفاده از پروتوتایپ در طراحی UI و UX
  4. 03:05 | نحوه دسترسی به بخش پروتوتایپ در فیگما
  5. 03:19 | نحوه نمایش پروتوتایپ در قالب دستگاه های موبایلی مختلف
  6. 03:35 | تغییر صفحه شروع نمایش پروتوتایپ در فیگما
  7. 03:52 | اجرای پروتوتایپ در فیگما
  8. 04:15 | تغییر رنگ پس زمینه اطراف پروتوتایپ در فیگما
  9. 05:08 | نحوه نمایش پروتوتایپ گوشی فیگما در حالت های افقی و عمودی
  10. 06:35 | دسترسی به تنظیمات ساخت اینتراکشن و یا تنظیمات کلی پروتوتایپ در فیگما
  11. 07:00 | تنظیمات و ساخت اولین اینتراکشن پروتوتایپ در فیگما Figma
  12. 09:19 | نحوه ساخت اینتراکشن بازگشتی در فیگما Figma
  13. 11:12 | نحوه ساخت اینتراکشن Tap در فیگما
  14. 12:34 | نحوه دیدن اینتراکشن هایی که در پروتوتایپ فیگما تعریف شده اند
  15. 13:32 | معرفی دیگر اینتراکشن ها و حالت های ساخت پروتوتایپ در فیگما
  16. 14:00 | نحوه باز کردن لینک سایت در پروتوتایپ فیگما
  17. 15:07 | نحوه ساخت اینتراکشن پروتوتایپ با فشردن دکمه های کیبورد در فیگما
  18. 16:52 | معرفی اینتراکشن After Delay در ساخت پروتوتایپ فیگما
  19. 17:26 | ساخت انیمیشن با پروتوتایپ در فیگما
  20. 18:28 | کاربرد اینتراکشن Smart Animate در فیگما
  21. 19:47 | معرفی و نحوه کار با Multiple Flows در فیگما
  22. 21:40 | نحوه ساخت چندین حالت شروع پروتوتایپ در فیگما
  23. 22:22 | نحوه پاک کردن اینتراکشن ها در فیگما Figma

 

 

 

این خبرنامه Dexigner News #19 – خبرنامه هفتگی دیزاین – شماره 19 در سومین هفته ماه بود.

برای عضویت در خبرنامه هفتگی دیزاین و دریافت شماره های بعدی این خبرنامه در ایمیل خود می توانید از طریق فرم زیر عضو شوید.

[newsletter-pack newsletter=”8661″ style=”default” si_style=”default” title=”” show_title=”0″ icon=”” heading_color=”” heading_style=”default” title_link=”” custom-css-class=”” custom-id=””][/newsletter-pack]

 

مطالعه شماره های قبلی خبرنامه هفتگی دیزاین:

Dexigner News – خبرنامه هفتگی دیزاین – شماره 18

Dexigner News – شماره 17

Dexigner News – خبرنامه هفتگی دیزاین – شماره 16

Dexigner News – شماره 15

Dexigner News – خبرنامه هفتگی دیزاین – شماره 14

Dexigner News – شماره 13

Dexigner News – خبرنامه هفتگی دیزاین – شماره 12

Dexigner News – شماره 11

Dexigner News – خبرنامه هفتگی دیزاین – شماره 10

Dexigner News – شماره 9

Dexigner News – خبرنامه هفتگی دیزاین – شماره 8

Dexigner News – خبرنامه دیزاین شماره 7

خبرنامه هفتگی دیزاین – شماره 6

Dexigner News – خبرنامه هفتگی دیزاین – اولین هفته ماه – شماره 5

Dexigner News – خبرنامه هفتگی دیزاین – شماره 4

خبرنامه هفتگی دیزاین – سومین هفته ماه – شماره 3

Dexigner News – خبرنامه هفتگی دیزاین – دومین هفته ماه – شماره 2

خبرنامه هفتگی دیزاین – اولین هفته ماه – شماره 1

Dexigner News – خبرنامه هفتگی دیزاین – چهارمین هفته ماه – شماره 0

 

حسین محمودی
حسین محمودی

حسین محمودی هستم، طراح محصول و UI/UX، طراح گرافیکی، صفحه آراء.
تصمیم گرفتم مطالبی در زمینه های مختلفی که بهشون علاقه دارم رو در اینجا قرار بدم که از جمله میشه به طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری (UI/UX)، طراحی گرافیک و صفحه آرایی اشاره کرد.

مقاله‌ها: 242

پاسخی بگذارید